Veľa SW štúdií a projektových IT firiem zápasí so sezónnymi výkyvmi dopytu, prílevom kvalitných leadov, veľkou rôznorodosťou projektov, ktoré realizujú a primeraným priebežným vyťažením všetkých rolí v tíme. Existuje však cesta, ako sa s týmito výzvami vysporiadať – vytvoriť produkt. Veľa foundrov chápe, že keby mali SaaS riešenie, mohli by lepšie a ľahšie škálovať. Ako však také niečo nájsť a vedieť, že to bude úspech, a nie investičná diera?
Riešením je produktizácia – cielená, strategicky riadená premena služieb a projektov na produktizované služby, neskôr SaaS (alebo iné retainer) modely. Tento prístup nielenže pomáha zvládať vyššie spomínané výzvy, ale aj výrazne zvyšuje hodnotu firmy a šance na úspešný exit foundrov.
Kľúčové je však nájsť market-fit, a to si vyžaduje skĺbiť technické a projektové znalosti so znalosťami marketingovými, obchodnými, CX, produktovými a ďalšími.
Kedy je správny čas prejsť od projektov k produktom?
Ako môže správna metodológia produktizácie zrýchliť cestu k dlhodobému rastu?
Aké sú hlavné výzvy a benefity budovania (nielen SaaS) produktov pre IT agentúry?
Ako nájsť market-fit vďaka skúsenostiam z projektového vývoja?
A akú úlohu v tom zohráva (a nezohráva) digitalizácia a AI?